Sunday, February 13, 2011

menyambut hari valentine pintu pertama syaitan masuk untuk merosakkan rumah tangga.

Masyarakat barat telah di rosakkan dengan suatu cuti umum yang di beri nama Hari valentine.Di hari ini manusia lazimnya mengikut budaya barat dan telah di akuti oleh generasi kita hari ini ,diboleh melakukan apa jua bersama pasangan kekasihnya tanpa mengambil kira perbuatan tersebut dengan  larangan Tuhan.  Di hari-hari yang seperti ini, mereka bercinta dengan penuh fantasi, berkhayal di luar daripada apa yang mampu di capai oleh manusia biasa. maka sangat malang bilamana kita mendapati sebahagian  besar mereka yang mengamalkan sambutan hari-hari maksiat sebegini gagal mempertahankan rumah tangga mereka setelah beberapa lama mereka melayari bahtera berumah tangga.




sekiranya kita perhatikan, memang sebenarnya terdapat pemujaan kepada syaitan dan mempertuhankan nafsu secara tidak langsung dan tanpa di sedari pada pada hari-hari sambutan itu di lakukan , kehidupan yang bersama syaitan ini akan berpanjangan setelah berumah tangga. Syaitan akan berikhtiyar agar manusia yang berada di bawah bumbung rumah tangga ini akan mencemari rumah tangga mereka dengan pengzinaan samada oleh pihak lelaki atau pihak perempuan atau daripada kedua-dua pihak , atau meruntuhkan rumah tangga yang sangat di tuntut oleh ajaran Islam.



 maka di sepanjang zaman berumah tangga ini , apabila kita memerhatikan kepada mereka yang gagal mempertahankan rumah tangga mereka, pasti ada terdapat beberapa petanda yang  menerangkan kehadirin syaitan yang rumah tangga mereka yang tidak di ketahui oleh mereka, yang seandainya mereka dapat menyedari sedari awalnya mungkin mereka boleh berikhtiyar agar perceraian itu dapat di bendungkan.  


di antara masalah-masalah berumah tangga yang akan di hadapi oleh kebanyakan penyambut-penyambut hari Valentine ini ialah gagal memberikan kepuasan semasa bersama. 


Kenapa ini yang berlaku?

syaitan akan menutup pintu kelazatan semasa bersama dan membuka luas-luas pintu kelazatan tersebut bilamana pasangan mereka tiada bersama mereka. Bilamana suami berada out station, isteri akan cepat merasakan kekosongan atau kegersangan dan berfikir untuk mencari penyelesaian menghidupkan semula hari valentine baru bersama orang baru.demikialah juga yang di lakukan syaitan kepada pihak suami. maka tanpa iman sedari awal lagi, mereka akan cepat tewas. 


inilah diantara punca ketidak puasan antara mereka berdua






jawabnya ialah kerana --

No comments: