Tuesday, February 1, 2011

hakikat pukau

Pukau is applied by some magic practitioners aimed to stole--in other word, pengamal pukau adaah pengama ilmu hitam yang bertujuan untuk mencuri samada di rumah orang atau   sec ara individu


pengama-pengamal sihir yang mempeajari pukau dari  Mesir lebih suka memilih sepotong ayat yang terdapat dalam surah Yassin sebagai bacaan untuk membelenggu fikiran manusia. bahan yang mereka gunakan ialah daun yang berpelepah seperti daun khurma di negara Arab, tempat asal amalan sihir pukau ini di ambi , atau di Malaysia, daun kelapa atau keapa sawitlah yang seringkali di gunakan oleh pengama-pengama ilmu hitam itu. Cara inilah yang biasa di piih oleh ahli-ahli pukau dari Kelantan.


menurut seorang pengama pukau dari Johor, rakan-rakannya dari Muar lebih suka membacakan surah Watab dengan kaifiat tertentu dan menggunakan tenungan mata dan nafas untuk tujuan pukau mangsanya .


 bilamana  penyihir mengenakan pukau ke atas mangsa, maka mungkin mangsa akan berada dalam keadaan :


1) menyerahkan kesemua wang yang berada di dalam poketnya. seringkali juga berlaku kepada peajar-peajar islam kita di Mesir (pelajar Azhar) di pukau semasa dalam perjalanan ke money exchanger -untuk tujuan menukarkan duit USD kepada Egpytian pound . katakanlah USD 100 menyamai EP 388. setelah menukarkan wang dengan penyihir yang menegur pelajar tersebut, pelajar akan meihat wang yang di tukarkan itu kesemuanya EP50 note tapi setelah mereka pulang, di rumah mereka mendapati wang yang di lihat EP50 tadi adaah 25 Pitress( O.25Sen) . inilah di antara sebabnya Yahudi dapat menawan mereka. tidak jujur dan bersifat menipu


  ada juga berlaku mangsa yang di pukau sanggup membawa penyihir itu ke bank atau mesin ATM bagi mengeluarkan duit dan menyerahkan kepada penyihir yang menyapanya di tengah jalan.

 

cara memagar diri di musim pukau  ialah membaca ayat kursi dan menghentakkan kaki kanan ke bumi sewaktu memulakan perjalanan ke uar rumah.

mangsa yang terkewna pukau mungkin akan kebingungan pada waktu tertentu. untuk mengikis sisa pukau yang masih melekat pada dirinya, hendakah di bacakan ayat pembatal sihir pada pakaian yang di pakainya semasa di pukau itu. sambil membalik-balikkan pakaian semasa membaca ayat pembatal sihir, hendakah juga di gentel-gentel bahagian pesak baju dan bucu dalam poket seluarnya yang swebelah kanannya





PUKAU RUMAH


biasanya berlaku pada waktu tengah malam semasa penghuni rumah sedang lena. ada juga berlaku semasa ketiadaan tuan rumah seperti yang seringkali berlaku di musim-musim perayaan.




According to  experiences from some Malaysians Medical Islamic Traditional Practitioners (?) pelaku pukau biasanya akan memasuki rumah mangsanya itu melalui pintu belakang. sebelum melakukan apa-apa, kebiasannya batu lesung rumah tersebut yang di letakkan terbalik( tertutup mulutnya) akan di buka terlebih dahulu oleh pelaku pukau tersebut.


HOW TO CUT OFF PUKAU WHEN YOU BALIK KAMPUNG DURING HARI RAYA`S TIME?????AND PROTECT YOUR HOUSE FROM THIEF???



the PRACTITIONERS have always have advised us to  place a bucket of water recited with Al Fatihah and yassin in the centre of house (guest room) before leaving home and ---departing to kampung.


even i have not found any proof from Quran and Sunnah  recommended to  do so, but it`s effectiveness is so far really so trusted --


the secret behind this taboo is -water  --- f

No comments: