Tuesday, March 1, 2011

Lubaid menyihir Rasulullah SAW

Al Imam Al Bukhari telah meriwayatkan daripada seoarang anak saudara Aisyah yang bernama Urwah bahawa ia telah mendengar ibu saudaranya itu berkata bahawa ketika Rasulullah SAW telah di sihir oleh si Lubaid Yahudi, datanglah dua malaikat untuk merawati Baginda. seorang duduk di kepala manakala seorang laki duduk pada bahagian kaki. 


ini untuk menerangkan kepada kita betapa pentingnya kedua-dua bahagian ini dalam rawatan sihir. ini kerana sihir biasanya masuk ke dalam badan seseorang melalui kaki atau kepala. yang masuk melalui kaki biasanya di sifatkan sebagai jenis jin tanah seperti dalam masyarakat kita di namakan sebagai hantu raya polong pelesit dan sebagainya lagi manakala ada terdapat jin yang suka memulakan tangkapannya pada bahagian kepala manusia . Ini akan menyebabkan manusia tersebut pening atau sakit kepala, migrain atau loya hendak muntah, tidak bpoleh makan minum jadi muntah dan sebagainya lagi. Gangguan ini sekiranya di biarkan akan menggangu fikiran.

oleh kerana itu, dalam rawatan sihir dua-dua bahagian ini biasanya memainkan peranan utama iaitusetiap bacaan ayat-ayat yang merawati sihir biasanya di hembuskan pada kepala dan kaki.
Kedua-dua anggota wudhuk ini di anggap sebagai filter kepada gangguan 



 







No comments: