Wednesday, March 23, 2011

ilmu melangkah (2)





sebagai contoh pertama,  seandainya kita gali pengalaman pemandi-pemandi mayat yang berpengalaman, mereka akan ada pengalaman memandi mayat seorang yang telah mati tetapi zakarnya tegang. cuba tuan-tuan bayangkan saja bagaimanakah keadaan kita sekiranya kita sebagai pemandi mayat, tiba-tiba pada suatu hari, kita  menemui mayat yang tegang zakarnya. Orang Terengganu kata keras mencongkeng  


hal ini bukan saja berlaku pada zaman dahulu, zaman sekarangpun ada juga berlaku.


bila berada dalam keadaan yang seperti ini, jangan sekali-kali panik tuan-tuan!!!!.zikir banyak-banyak dan  apa yang harus di lakukan ialah panggil isterinya supaya masuk dan jangan diceritakan kepada sesiapapun. suruh isteri ini langkah bahagian kermaluan itu tiga kali sebagaimana yang dalam cerita harimau jadian tu, biasanya zakar yang tegang mencongkeng itu akan terus kendur dan pulih seperti sedia kala. 




namun begitu bagi saya  adalah lebih baik di bacakan ayat quran, tetapi ada pemandi mayat yang mengambil pendekatan tersebut . Mereka hanya menyuruh si isteri membacakan alfatihah dan berselawat ke atas nabi lantas melakukan cara tersebut. Mereka melihat  perubahan yang serta merta berlaku kepada si mayat.

Itulah tanda kebesaran Allah


Allah lah yang Maha Besar




والله خير وأعز وأجل وأكبر 











No comments: