Monday, July 25, 2011

PERUBATAN DENGAN BAHAN SETEMPAT ADALAH RECYCLE(4)





orang-orang tua kita di zaman silam yang dunia kehidupan mereka adalah rimba telah berhubungan dengan harimau lama sebelum mereka mengiktiraf binatang itu sebagai raja rimba. dalam pergaulan antara manusia dengan binatang sebagai satu kelompok masyarakat pada zaman silam sebagaimana keperluan kita kepada alat-alat teknologi dewasa ini telah membuktikan kepada mereka yang menilai tentang siapakah hero yang sintiasa menang dan siapakah pula yang sentiasa kalah.


manusia yang seringkali kalah dalam perlawaanan dengan sang harimau mula menggunakan akal fikiran untuk menundukkan binatang yang akhirnya mereka iktiraf sebagai raja di rimba itu. hubungan ini berlaku dalam bentuk persahabatan antara sesama mahkluk Allah yang tidak mungkin dapat di hayati lagi oleh kita pada zaman ini. 
itu adalah putaran kehidupan mereka. cycle kehidupan makhluk-makhluk zaman itu.




maka fahamlah orang-orang tua kita melaui pergaulan itu  bahawa kekuatan harimau adalah terletak pada taringnya. bilamana ia menerkam musuhnya lantas menggigit musuhnya dengan taringnya yang sangat bisa itu, musuhnya itu tidak akan dapat berlawan lagi dengannya, sekuat mana binatang apa-apapun yang lari dari di terkam sang harimau, mereka tidak akan dapat melawan lagi bilamana tersentuh taring sang harimau. ia terus terpukau hilang segala kekuatan dan semangat juang menentang maging yang mengalir dalam darah binatang itu jadi  terkulai. inilah kuasa yang ada pada harimau, musuh-musuhnya terus jadi statik pemikiran dan daya juangnya bilamana terkena taring yang sangat berbisa itu.

orang-orang tua menyimpan taring -taring tersebut setelah dapat mengambil dari binatang-binatang tersebut yang telah bertahun-tahun mati di pinggir-pinggir kampung mereka. orang-orang tua kita mahu melihat sejauh manakah bisanya dan hebatnya senjata itu. maka lama-kelamaan orang-orang tua kita menakuilah bahawa senjata itu memang hebat, ia bukan sahaja boleh menstatikkan api juang binatang mangsanya malahan ia juga boleh menstatikkan bisa-bisa badan yang sedang membesar di dalam badan seterusnya mematikan bisa-bisa tersebut sebagai mana taring-taring tersebut telah berjaya mematikan musuh-musuh tuannya.




maka jadilah bahan tersebut bahan urut yang sangat terpilih di abadikan dalam kitab-kitab oleh ulama-ulama Islam. Di kalangan ulama kita Ustaz Abdullah Al Qari dari kelantan telan menyebutkan di dalam bukunya. manakala ulama-ulama lain adalah seperti    الحكيم القرطبى      dalam    التذكرة  dan sebagainya lagi.




ertinya orang tua kita di zaman silam memusnahkan barah dan kanser dengan bahan-bahan dari binatang  yang berada dalam masyarakat mereka . mereka guna bahan-bahan cycle saja dalam rawatan mereka. bahan yang berada setempat dengan kehidupan mereka






والله أعلم بالصواب  



No comments: