Monday, July 25, 2011

PERUBATAN DENGAN BAHAN SETEMPAT ADALAH RECYCLE(3)

tersenyum juga saya rasakan semacam mahu menyindir bilamana ada orang bertanya bahawa betulkah taring harimau boleh di gunakan untuk mengurut? tidak syirikkah? 

kita perlu bertanya mengapakah orang orang tua kita di zaman silam menggelarkan harimau sebagai raja rimba? mengapa harimau menjadi raja? apakah senjatanya, apakah kekuatan yang ada pada senjatanya? siapakah yang menjadikan senjata itu sebegitu? maka apakah kegunaan senjata ciptaan Allah untuknya itu boleh menjadi kegunaan manusia pula ataupun tidak!!? apakah senjatanya itu terbatas untuk kegunaan dirinya, tidak boleh di manfaatkan langsung oleh manusia yang bergelar khalifah Allah di atas muka bumi ini, yang dengan gelaran khalifah itu tentunya lebih mulia dari binatang tersebut? ????




untuk menjawab semua-semua soalan pasal taring harimau itu, lihatlah Allah SWT menyebut dalam surah al baqarah

dan dialah (Allah) menjadikan untuk kamu segalanya yang ada di muka bumi ini


yakni menurut huraian orang-orang yang soleh, termasuklah  juga tulang harimau dan sebagainya lagi.

pada taringnya ada satu kuasa pukau yang boleh menstatikkan mangsanya . maka ia boleh mengstatikkan bisa-bisa yang ada pada badan manusia, bilamana manusia mengurut dengan menggunakannya.


tapi bahan ini tak ada lagi dah boh! bukan senang nak dapat! nak dapat kat mana! tak de dah sekarang1


saya hanya sekadar nak menghuraikan betapa jumudnya pemikiran kita dengan ilmu. kejumudan inilah yang perlu di baiki oleh kita .



No comments: